מהם כאבי פרקים ואיך אפשר להימנע מהם?

כאבי פרקים שייכים לקבוצת מחלות כרוניות שפוגעות באיכות החיים. כאבים אלה מתרחשים בדרך כלל בשל שחיקת סחוס והתפתחות דלקת שיכולה להתפשט לפרקי כף היד, לברכיים ולשאר מפרקים בגוף. מי שיסבול מדלקת במפרקים יסבול בין היתר מכאבים ומתסמינים כגון: קישיון במפרקים שיפריע לתפקוד, כאבים חזקים בעת תנועה ופעילות, נפיחות ואודם במפרקים וירידה ביכולות התנועה – מה שיגרום לתחושה לא נעימה/ לכאב ולעיתים לירידה משמעותית ביכולת התפקוד היום יומי.

אז כיצד אפשר להימנע מכאבים כאלה?

לפי שניתן מספר טיפים לשמירה על הסחוס ועל המפרקים, חשוב לדעת כי לפני כול טיפול יש לגשת לאבחון רפואי. האבחון חשוב משום שיש שני סוגים שכיחים של דלקות פרקים: האחת קורית בשל ניוון במפרקים, והשנייה היא דלקת כרונית שקורית בשל חוסר איזון בגוף או עומס רב על המפרקים ועל שרירי הגוף. האבחנה בין השתיים חשובה כדי לזהות את המחלה ואת דרכי הטיפול, כמו גם כדי לאפשר מניעה. מניעת התפתחות דלקת יכולה להתבצע עם קולגן לכאבי פרקים. קולגן הוא תוסף תזונה שנועד לשקם רקמות ולשקם את הסחוסים שבהם נוצר נזק. למעשה, מדובר בחלבון סיבי אותו מכיל הקולגן אשר עוזר לספק למפרקים גמישות, תמיכה, התמודדות בנשיאת משקל ועוד. החלבון הסיבי שמצוי בקולגן מאפשר תמיכה ברקמות הגוף ומניעת כאבי פרקים.

מהם כאבי פרקים ואיך אפשר להימנע מהם עידן בן אור

טיפולי מניעה נוספים לדלקת פרקים

מלבד נטילת תוספי תזונה כמו קולגן (שיכול לחזק את הסחוס ולמנוע דלקת), אפשר לקבל מספר טיפולי מניעה ושמירה על חוזק המפרקים, כמו: טיפולי פיזיותרפיה שנועדו לשמור על שרירים חזקים תוך הדרכת המטופל לגבי תרגילים שונים להרחבת טווחי התנועה. מי שירצה יוכל לקבל עיסויים רפואיים במסגרת טיפולי רפואה משלימה (יש מי שיכול לקבל טיפולים במחיר מסובסד דרך פנייה אל קופות החולים), ולעיתים אפשר לטפל בכאב באמצעות עיסוי עם שמן פרפין חם. גם טיפול בדיקור וצמחי מרפא יכול להועיל.

במקרים של כאבים כרוניים חזקים – ניתן אחרי אבחנה – למנוע כאבים ולטפל בדלקת באמצעות ניתוח אותו שיציע הרופא האורתופד. הניתוחים נועדו לתקן עיוותי ציר של המפרקים ולהקל על העומס שנוצר במפרקים. לעיתים יהיה צורך בניתוח החלפת מפרק: אך זאת במקרים חמורים בלבד.

חשוב לדעת!

על פי רוב, מי שסובל מדלקת פרקים ניוונית וכרונית הם אנשים שהגיעו לגיל השלישי. כך שכמעט כל בני האדם יסבלו מהדלקת בשלב מאוחר בחייהם. כדי למנוע את הכאב מומלץ לצפות בסרטוני הדרכה או לקבל ייעוץ פרטני שילמד כיצד אפשר להקל על הגוף מעומסים במהלך חיי היום יום. מי שסובל מבעיות רפואיות שונות כמו מחלות עור, מחלות כליות ופסוריאזיס עלול לפתח גם דלקת פרקים. לכן יש לבצע פעולות למניעה אבחון וטיפול.

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support