ויטמין D: איך בוחרים תוסף תזונה מתאים?

מאז ומתמיד, מתנהל העולם לפי טרנדים ואופנות, ועל אף שמקובל יותר לחשוב שזה בא לידי ביטוי בסגנונות לבוש, אוכל, או מוסיקה, מתברר שגם כאשר מדובר בבריאות שלנו ישנם טרנדים חמים ונושאים שהם מדוברים יותר בכל זמן נתון. בשנים האחרונות ובמיוחד מאז משבר הקורונה, אחד הוויטמינים המדוברים ביותר הוא בלי ספק ויטמין D, אותו מבקשים יותר ויותר אנשים לצרוך דרך מזון או תוספי תזונה ונראה כי היתרונות שלו הולכים ונעשים ברורים יותר עם הזמן. יחד עם זאת, רבים לא ממש יודעים איך לבחור תוסף תזונה מתאים של הוויטמין הנפלא הזה, ועל כן אנו רוצים לעשות מעט סדר בדברים, להסביר מה זה בכלל ויטמין D ולחלוק טיפים חשובים שיעזרו לבחור תוספי תזונה בעתיד.

מה זה ויטמין D?

בשל הפופולריות ההולכת וגוברת של הוויטמין, רבים מנסים לברר כל מה שצריך לדעת על ויטמין D, ובשל ריבוי המידע ברשת ישנה גם הרבה מאד אינפורמציה שגויה. לכן, חשוב לדעת קודם כל כי ויטמין D הוא ויטמין חיוני ביותר לגוף האדם שגם מיוצר בו בכמויות מסוימות באופן טבעי וכן ניתן למצוא אותו בסוגי מזון שונים כמו דג סלמון, מקרל, חלמון ביצה, דגני בוקר אליהם הוסיפו את הוויטמין וכן הלאה.

התפקיד הראשון והעיקרי של ויטמין D הוא חיזוק העצמות בגוף האדם, ובשנים האחרונות מחקרים שונים מראים כי קשור גם לחיזוק מערכת הנשימה, הגנה על הלב והמוח ומניעה של שלל מחלות כמו סוכרת, סרטן, מחלות לב, טרשת נפוצה, קרוהן, מחלות נפש מסוגים שונים ועוד.

מדוע צריך תוספי תזונה של ויטמין D?

כאמור, ויטמין D מיוצר באופן טבעי בגוף של כל אדם בעת חשיפה לאור השמש וכן ניתן להשיג אותו דרך סוגי מזון שונים. עם זאת, מתברר כי אצל רבים ייצור הוויטמין הוא פשוט לא מספיק ויש גם לא מעט אנשים שפשוט לא צורכים מספיק מזון המכיל כמות מספקת של ויטמין D. על כן, האפשרות הנוחה והפשוטה ביותר על מנת לתת לגוף את מנת הוויטמין שהוא צריך, היא שימוש בתוספי תזונה המכילים ויטמין D.

איך לבחור את תוסף התזונה?

אם כך, חשוב להבין איך ניתן לבחור תוסף נכון שמתאים לנו וזה בהחלט בסדר להתייעץ קודם לכן עם רופא המשפחה או תזונאי. שימו לב כי קיימים שני סוגים של ויטמין D, האחד הוא D2 והשני הוא D3. D3 הוא זה החיוני לגופינו וויטמין D2 צריך לעבור תהליך מסוים בגוף על מנת להפוך לפעיל וחיוני לגוף. חשוב לבחור את הסוג שדרוש לנו באופן ספציפי. חשוב גם להכיר את תחום הוויטמינים ותוספי התזונה הטבעיים, ולבחור מביניהם בהתאם לצורך.

מכאן, כדאי לבדוק האם התוסף מכיל רכיבים נוספים או רק ויטמין D ולהבין אם אכן יש לכם צורך בדברים אחרים מעבר עליו. חשוב כמו כן להשוות מחירים מפני שתוספי תזונה הם לפעמים לא זולים ואם אתם מעוניינים ליטול ויטמין D על בסיס קבוע, כדאי למצוא מוצר משתלם. לבסוף, חשוב לקחת בחשבון שמרבית תוספי D3 מגיעים מן החי וקשה למצוא מקור צמחי, למרות שזה אפשרי, רק חשוב לקחת בחשבון שזה בדרך כלל יותר יקר.

מה הקשר לקורונה?

כשזה נוגע לקורונה, נראה כי ישנם יותר פערי מידע מאשר דברים ברורים, אך בכל מקרה נמצא קשר הדוק בין כמויות תקינות של ויטמין D לבין הידבקות במחלה קלה ללא תסמינים או עם תסמינים קלים. כך או כך, ניכר כי ויטמין D זה לא סתם טרנד בריאותי, אלא רכיב חשוב באמת שעוזר לשמור על הבריאות של כולנו.

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support