השקעה לטווח ארוך – כמה עולה קידום אתרים?

קידום אתרים הוא מושג שכמעט כל בעל עסק שמע עליו, לאור חשיבותו העצומה כיום לשיווק. למי שעדיין לא מכיר נושא זה, מומלץ להכיר אותו בהקדם. בכל אופן, שאלה מרכזית שבוודאי תרצו לקבל עליה מענה, היא כמה זה עולה?

מהו קידום אתרים?

ראשית, הגדרה קצרה של קידום אתרים: פעילות שיווקית שיטתית, במטרה לחשוף את האתר בפני סוג האנשים שהייתם רוצים שייכנס אליו. קידום אתרים הוא תחום התמחות מורכב, שדורש עבודה רחבה ומתמשכת. כמו כן, הוא מחייב התעדכנות תמידית לגבי שינויים רלוונטיים במנוע החיפוש של גוגל ובדברים נוספים שמשפיעים על הקידום. אז כמה עולה קידום אתרים? לאחר שתקראו מאמר מפורט שיוכל לענות על השאלה הזו, תבינו שמדובר בנושא מורכב למדי. ככלל אצבע גס מאוד: המינימום הסביר הוא 1,500 ש"ח לחודש וברמה העליונה, מדובר על 7,000 ש"ח עד 15,000 ש"ח. בפסקאות הבאות, נתייחס לעוד כמה היבטים חשובים ומעניינים של עלות הקידום.

חייבים להשקיע

אין קיצורי דרך בקידום אתרים. מחד, יש בהחלט "טריקים" טכניים כאלה ואחרים, שמסייעים מאוד להשגת המטרות. מאידך, לא ניתן לבנות עליהם, בכדי לספק בזול תוצאות איכותיות ולאורך זמן. כמו לגבי מוצרים ושירותים רבים, כדאי להיזהר מהשכבה התחתונה ביותר של ההיצע בשוק זה. משמע – מכל מה שמוצע מאוד בזול. ככל שתבינו יותר את התועלת הפוטנציאלית של קידום אתרים מיומן ואת המקצועיות והניסיון שדרושים לכך, תבינו יותר מדוע זה לא זול. יותר מכך – תבינו עד כמה זה משתלם!

השקעה לטווח ארוך - כמה עולה קידום אתרים?

התמחור המורכב

אם אתם מנסים להעריך כספית הצעת מחיר לקידום אתרים, קחו בחשבון שזה לא מוצר מדף פשוט. אין כאן מחיר סטנדרטי אחד או אוסף מחירים אופייני ופשוט. היה נחמד, אם ניתן היה להציע למשל "הגעה למקום הראשון בגוגל" תמורת X ש"ח לחודש. הגעה למקום השני תמורת.. וכן הלאה. אבל זה לא עובד ככה! המקדם לא יכול להבטיח הגעה למקום מסוים בתוצאות, כי לא הוא מנהל את גוגל. במקביל, עבודת הקידום שונה מאתר לאתר. זאת, מכמה וכמה סיבות, בהן ההבדלים הרבים בין האתרים, רמות תחרות שונות ועוד. אז מה עושים? מסכימים לכל מחיר מוצע? לא. התשובה היא להתעמק. לשאול ולהבין מה כלול במחיר.

מה מקבלים – לברר ולהתעמק

כאשר תתעמקו בשאלה, מה אתם מקבלים תמורת כספכם, תגלו שיש הבדל משמעותי בהיקף ההשקעה האפשרי בקידום. מדובר למשל על היקף שעות עבודה מסוים בחודש ועל תכנים שייכתבו כעזר לקידום (וכאן אגב, מדובר על עוד תחום מקצועי מיוחד ונפרד). כמובן, כדאי ומומלץ להתעדכן באופן שוטף, לגבי מה המקדם עושה ומהן התוצאות שמושגות תודות לכך. תוכלו לבקש לקבל דו"חות קבועים בנושא זה. באופן זה, תהיו מודעים לכמה נקודות מפתח ואף תוכלו להתעמק בהן לפי הצורך: איכות המאמרים שנכתבו, קישורים שנקנו, מיקום בתוצאות חיפוש, שינוי בהיקף הגולשים לאתר ועוד.

ההיגיון הכספי

קידום אתרים הוא אמנם תחום מודרני, שהיווה פריצת דרך דרמטית למדי בעולם השיווק. עם זאת, מבחינת ניהול כספי ושיווק, אפשר בהחלט לחשוב עליו בגישה העסקית הקלאסית. זה מתחיל מתכנון ותקצוב של פעילויות שיווק שונות. ישנו גם היבט מרכזי וחיוני של החזר השקעה (ROI – Return On Investment). בגדול, מדובר על השקעה חשובה לטווח ארוך. אם הדבר מבוצע באופן מקצועי, קידום אתרים עשוי להשתלם ובגדול.

לסיכום

עלות קידום אתרים הוא נושא מורכב. השקעה בסיסית בהבנתו, היא השקעה חשובה ומשתלמת מאוד עבור בעלי עסקים. כך גם לגבי ההשקעה הכספית בקידום האתר.

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support