כך תבנו אתר מקצועי מבלי ליפול בפח

בניית אתר מקצועי לעסק, הוא תהליך מורכב למדי. קל "ליפול" במסגרתו באופנים שונים. אלה כמה עצות שימושיות, שעשויות לחסוך לכם כאבי ראש מסוג זה:

שירותי עזר איכותיים

התפעול השוטף של האתר, ידרוש הסתייעות בספקי שירותים שונים, דוגמת ספקי שרות עבור אירוח האתר. כאן חשוב לבחור בספקים אמינים, בכדי למנוע הפתעות לא סימפטיות. לדוגמה, השתמשו בשירותי חברת קמטרה השונים. בשורה התחתונה, מדובר בתשתיות חשובות לתפקוד השוטף של האתר ומה שנבנה על תשתית גרועה, התוצאה תהיה בהתאם.

לא להיות תלויים

לא טוב לעסקים להיות תלויים יותר מדי בגורמים אחרים. מה יקרה, אם מפתח האתר הפרילנסר יעזוב אתכם מחר, בגלל סכסוך עבודה כלשהו? איפה כל הקוד של האתר, שהוא כבר פיתח תמורת מה שכבר שילמתם לו? האם יש לזה תיעוד? הקוד והתיעוד צריכים להיות אצלכם וצריך להגדיר זאת מראש. על איזו פלטפורמה יפותח האתר? חשוב שתבינו את ההשלכות לכך. לא תרצו להיות תלויים בפלטפורמה מיושנת או יותר מדי יוצאת דופן, שמעטים מאוד האנשים שיודעים כיום עבוד איתה. לגבי חברות שמציעות מנגנון לבניית אתר קלה + אירוח האתר (דוגמת Wix) – האם ועד כמה קל לעבור מהן לפלטפורמה אחרת? הכוונה, לעבור "עם האתר", כמו שהוא.

כך תבנו אתר מקצועי מבלי ליפול בפח

תסבוכת העלויות המצטברות

קל להגיע בפיתוח אתר מורכב, למצב שבו בעל עסק שלא מבין בדברים האלה, מופתע לגלות שהעלות גבוהה בהרבה ממה שהוא חשב. הדבר לא נובע בהכרח מכך שמנסים לרמות אתכם. מדובר בפרטי פרטים טכניים רבים ואלטרנטיבות רבות, ששילובים שונים שלהם, מביאים לתוצאה שונה מאוד. מחד – באתר עצמו. מאידך – בעלויות. מה שדרוש בכדי למנוע זאת, הוא תכנון יסודי מראש של האתר וניתוח עלויות הקמה. רצוי כמובן, שיהיה מישהו מתוך העסק עצמו או יועץ עסקי שניתן לסמוך עליו, שעומד לצד העסק בהתעמקות בנקודות הללו.

"הרים וגבעות"

בכל תחום עסקי, יש פה ושם את מי שמבטיחים הרים וגבעות ומספקים הרבה פחות. מצד שני, יש את ה"צדיקים", שהולכים בפועל על פי הכלל הידוע של under promise, over deliver – להבטיח פחות, לספק מעט יותר. בכדי להבדיל בין השניים מראש ובכלל, בכדי למצוא את בעלי המקצוע האיכותיים באמת, כדאי ומשתלם להשקיע זמן במיוחד לכך. בדקו ביקורות עליהם במקומות שונים. שאלו קולגות. בקשו כמובן לראות אתרים שהם הקימו, אשר מקבילים למה שאתם רוצים.

מתברברים בניווט

לא פעם, עסקים לא יודעים בדיוק מה הם רוצים מעצמם. המנכ"ל רוצה א, מנהל השיווק מעדיף ב, מנהל הכספים חושב ששניהם טועים. אז הולכים לפי המנכ"ל והאתר מתוכנן בהתאם. בהמשך מסתבר ששלושתם טועים. אז משנים תכניות. לא נורא. אלא שכל שינוי כזה עשוי להתבטא בלא מעט סיבוך של תכנון מחדש, בזמן ובעלויות רבות. לכן, חיוני להבין מראש ולהגדיר לעצמכם היטב, מהן המטרות העסקיות של האתר ומה רוצים שהוא "יעשה", במסגרת העסק.

לסיכום

מודעות לנקודות אלה, תשפר מעט את נקודת הפתיחה שלכם לקראת הקמת אתר וצמצם את הסיכוי שתיפגעו במהלכה.

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support