5  טיפים להשכרת דירה לפי הספר

מתכננים להשכיר דירה בקרוב? ובכן, ישנם כמה צעדים אותם חייב לבצע רגע לפני החתימה על החוזה. במדריך נציג 5 טיפים להשכרת דירה לפי הספר, כך שתוכלו להשכיר את הדירה בראש שקט וללא חשש.

משכירים דירה? שימו לב לאותיות הקטנות

בעשור האחרון שוק השכירות בישראל צמח בעשרות אחוזים. למעשה, יותר ויותר ישראלים מחליטים לשכור דירות במקום לרכוש, בעיקר בשל עליית מחירי הדירות בישראל וספציפית באזורי ביקוש. בין אם מדובר בדירה ראשונה ובין אם מדובר בדירה שלישית, חשוב מאוד להתייחס לאותיות הקטנות בהסכם השכירות. אז אם אתם רגע לפני חתימה על החוזה, להלן חמישה טיפים חשובים אשר יקלו עליכם בתהליך, ושיהיה במזל!

פינוי שוכר

ראשית נציין כי כדאי שתכירו את המושג פינוי שוכר, וזאת בשל העובדה כי בעל הדירה יכול לפנות אתכם מהדירה בהליך בהליך מזורז. דוגמא לכך ניתן לראות לדוגמא בדירות RBNB אשר יצאו לשוק לאור משבר הקורונה, ומוצעות לטווח ארוך. ברוב הדירות הללו יש סעיף פינוי שוכר אשר מאפשר לבעלי הדירה לפנות את השוכרים בפרק זמן קצר של שלושה חודשיים בלבד. מדובר בסעיף אשר משפיע מאוד על כדאיות השכרת הדירה, ולכן בעת קבלת החוזה בדקו היטב לגבי היכולת של המשכיר לפינוי.

ביטוח דירה

חלק מבעלי הדירות מבקשים מהשוכרים לבצע ביטוח דירה בעבור הרכוש האישי. מדובר באחריות האישית שלכם כשוכרים, ולכן חשוב לשים לב האם הסעיף קיים. במידה ויקרה נזק לדירה, אתם אלו שתישאו בהוצאות. בנוסף, חלק מבעלי הדירות מציינים כי במידה ונגרם נזק לרכוש המצוי בדירה, אתם אלו שתישאו בהוצאות.

5  טיפים- להשכרת דירה לפי הספר

ליווי מצד עורך דין

לא כל חוזי השכירות הם סטנדרטים וישנם סעיפים אשר עשויים להוביל לבעיות או חילוקי דעות. משום כך, חשוב מאוד להתייעץ עם עורך דין אשר מתמחה בתחום וזאת בכדי שתוכלו לקבל מידע משפטי אודות סעיפים בעייתיים אשר עליהם יש לנהל משא ומתן, לפני החתימה על החוזה.

סיום שכירות

שימו לב לסעיף אשר מציין את סיום חוזה השכירות לפני המועד שנקבע. ישנם מקרים בהם תצטרכו לשלם פיצוי לשוכר או לחילופין במידה ותצטרכו להישאר בדירה מעבר למועד אשר נקבע. מדובר בעלויות כספיות גבוהות למדי, ולכן מדובר בסעיף חשוב מאוד אליו יש לשים את הדגש.

עלויות נוספות

שכר הדירה הוא שכר בסיס, ואליו נלוות הוצאות נוספות: חשמל, מים, ארנונה וועד בית. בחלק מהבניינים יש גם מתקנים כמו חדר כושר או בריכה אשר במסגרתם תצטרכו לשלם סכומי כסף נוספים. לכן, חשוב לקבל מהמשכיר הקיים של הדירה את החשבונות ולעבור עליהם – כך תדעו כמה תשלמו מעבר לשכר הדירה. חשוב לשים לב כי כל שירות נוסף כמו לדוגמא שומר מחייב תשלום נוסף, ולכן בדקו האם אכן משתלם לכם מבחינה כלכלית.

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support