כיצד משפיעה מחלת הקורונה על דרכי הנשימה?

קורונה. מה לא נאמר על נגיף SARS -CoV-2 שהתפשט במהירות במגוון יעדים בעולם. שנת 2020 החלה ביריית פתיחה מבהילה בזמן שמיליונים הושפעו מהתפרצותה של מחלה שקיבלה את השם 'קורונה'. השפעות הנגיף היו הרות גורל החל מהשפעות כלכליות חמורות עד להשפעות בריאותיות מסוכנות. הנגיף, עבר לבני אדם מבעלי החיים והוביל להדבקה עולמית של יותר מ 4 מיליון בני אדם (נכון למאי 2020). התוצאה: סגר אווירי של מרבית מדינות העולם, השבתה של הכלכלה העולמית, והסתגרות מעיקה בבית.

מהי ההשפעה של נגיף קורונה על דרכי הנשימה?

בשל ההיסטריה שסבבה סביב הנגיף, קשה היה להבין בדיוק כיצד משפיע SARS -CoV-2 על דרכי הנשימה. רבים תהו ושאלו: האם אנשים שסובלים מאסתמה נחשבים בסיכון גבוה? ומה יקרה למי שחולה במחלות ריאות?. לכן, דרושה הבהרה בנושא השפעת קורונה על דרכי הנשימה:

על פי הספרות הרפואית, נגיף מסוג SARS -CoV-2 הוא נגיף נשמתי. הדבקות בנגיף תשפיע על תפקוד הריאות ועל דרכי הנשימה. מי שידבק בנגיף, יבחין בסימפטומים כמו חום גבוה, שיעול יבש וקשיי נשימה. ההשפעה על הגוף תגרום לאי ספיקה נשימתית וחוסר תפקוד של הריאות. (לכן היו דרושות מכונות הנשמה עבור חולי קורונה). במקרים של קשיי נשימה או תסמינים כאלה ואחרים: רצוי לפנות מיד אל קופת החולים או אל כוחות ההצלה. במקרים של קשיי נשימה באופן כללי, יש לחפש דרכי ריפוי כמו תרופות סבתא, התבודדות במקום ללא זיהום אוויר, בזמן שגם כרית מלח תעזור בהקלה. כרית כזאת מסייעת להקל על נחירות וגודש באף, קוצר נשימה וחרחורים. כרית מלח מאפשרת הקלה במקרים של אלרגיות, ברונכיטיס, אסתמה, שיעולים, גודש ונזלת כרונית ועוד.

השפעות הקורונה

התפשטות הנגיף

נגיף קורונה מתפשט ומדבק במקרים של רוק שניתז החוצה מהפה. לכן ישנה חובה לחבוש מסכות הגנה במרחבים ציבוריים. הנגיף יכול להדביק בני אדם במקרים של דיבור, עיטוש או שיעול ליד אנשים אחרים. הזמן בו דוגר הנגיף בגוף הוא 5 ימים ולעיתים גם 10 ימים עד 14 יום. לכן קשה לזהות אותו באופן מידי.

מספר הנפטרים מקורונה עד היום

לצערנו מספר הנפטרים מהנגיף אינו מועט. אומנם בישראל הצליחו למזער נזקים עד כמה שניתן, אבל בארצות רחוקות וגדולות יותר הנזק היה עצום וקשה. בארה"ב מתו מהנגיף יותר מ 80 אלף בני אדם. בספרד נפטרו 27 אלף בני אדם ובאיטליה המגפה הייתה קטלנית במיוחד ונרשמו בה 31 אלף מתים. בשאר ארצות באירופה כמו צרפת וגרמניה עמד אחוז המתים על יותר מ 20 אלף בני אדם. במדינות רחוקות כמו רוסיה וברזיל מקרי המוות היו מועטים יותר.

אז אם יש לכם החשש הקל ביותר להדבקות בקורונה – פנו מידי אל צוותים רפואיים ותוכלו לקבל את הסיוע, האבחון והטיפול הדרוש.

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support